Beszámoló

Mi is kell ahhoz, hogy feledhetetlen hétvégét töltsön el a versenyző a 11. BALATON CLASSiC veteránautó versenyen?

(képes beszámoló a főszervező „megszokott”, pihent humorával)

Először is, tudni kell stílusosan megérkezni, valahogy így:

Tűrni kell a szervezők elvont ötleteit,

Elküldeni a gyerekeket nyilatkozni a TV-nek,

nyugodtan hagyni a navigátort, hogy felkészüljön,

minden lehetséges helyzetben és helyszínen gyakorolni,

odatalálni a rajtvonalhoz és nem rámenni a tömegben álló emberek lábára,

Tudni kell együttműködni a navigátorral, még ha olykor nehéz is,

vagy ha ezt nem akarjuk, akkor esetleg olyan járművel jönni, amiben még véletlenül sem lehet beszélgetni vele,

vagy olyan navigátort választani, akire sosem lehet haragudni már csak az életkora miatt sem,

és aki ki sem látszik a kocsiból

vagy egész egyszerűen előre tudni, hogy hány másodpercet fogunk tévedni az egész verseny alatt (Ádám basszus…)

Komolyabbra fordítva a betűket, az idei verseny is rekordokat döntött. Ez a megállapítás akár vonatkozhatna a hőségre is vagy a létszámra de nem erre gondolok most. Ezek már megszokottá váltak. Viszont a BALATON CLASSiC 11 éve alatt ilyen sok újonc még nem indult. Ennyi családi csapat még nem nevezett (talán jövőre külön kategória is lesz erre). Arra sem volt példa, hogy egy kategóriát olyan páros nyerjen, ahol a vezető és a navigátorának életkora összesen 34 év (18+16)! A navigátorok tekintetében hemzsegtek a 10 évnél fiatalabbak. Aztán arról nem is beszélve, hogy magát a versenyt ilyen kevés hibaponttal megnyerni még sosem sikerült. 105 pont. Egy másodperc. Elképesztő…

A verseny egyik főtámogatója a Jungheinrich különdíját Farkas Zoltán – Sándor Fruzsina nyerte (Jungheinrich 28 tonnás, Li-ION akkumulátorral szerelt nagy vontatójával), a díjat Horváth Zoltán ügyvezető adta át:

A csapatverseny első helyezettje idén a „Mercedes-Benz R/C SL klub” lett 1774 ponttal. Csapattagok a képen látható sorrendben: Tósoki Imre, Pintér Emil, Pintér Petra, Pintér Ákos, Gál György, Bugóczi Zsolt.

Az Open kategória harmadik helyezettje: Tomózi Balázs – Jan Ágnes (Chevrolet Corvette, 1979), Második helyezettje: Berencsi Tamás – Maschek Otmar (Mercedes-Benz 560 SL, 1987), míg a kategória győztese, a legfiatalabb versenyzőpáros Szabó Blanka – Szabó Berta (Mercedes-Benz E124 cabrio, 1994) lett, akik még egyik öccsüket is magukkal vitték az autóban, a másikat pedig kölcsönadták szintén navigálni (nem mellékesen az a csapat az összesítésben a 13-dik lett, szüleik pedig a 8-dik helyen zártak). Igy lehet a nagy számok törvénye alapján a Szabó családban tartani a kupákat 🙂

A Városvezetők vándorkupáját a főszervező Pétervári Zoltán adta át Tósoki Imre Tihany polgármesterének, aki navigátorával Bugóczi Zsolttal (394 ponttal) újra visszahódította a serleget.

A szuper kategória harmadik helyezettje a Végh Zoltán – Balázs István páros lett (Ford Mustan 390 GTA, 1967) 237 ponttal

második helyezettje Mózes Zoltán – Mráz Kata páros lett 177 ponttal (Ferrari Dino 308 GT4, 1973)

A szuper kategóriát vidáman és 157 ponttal Farkas Zoltán – Sándor Fruzsina nyerte, akiknek nem csak a Jungheinrich vontató, hanem az 1970-es évjáratú Opel GT 1900 irányítása sem okozott problémát. A díjak felmutatása annál inkább 🙂

Az összetett, végeredményhez érve a 3. helyen (a legjobb „családi csapat”, apa és fia) Stoye Miklós Klaus – Stoye Kevin (Volkswagen Karmann Gia Super, 1973) végzett 130 ponttal,

a második helyen Marosi György – Marosiné Vince Ágota (Alfa Romeo Giulia Super, 1973) végzett 118 ponttal,

A 11. BALATON CLASSiC abszolút győztese Ilkovits Ádám – Kemenes Csilla (Volkswagen bogár, 1965) páros lett, 105 ponttal, akik ha idén így folytatják, esélyesek lehetnek a harmadik Szuperkupa bajnoki címükre, mely biztosíthatja számukra is (Erdélyi Zoltán – Erdélyi Zoltánné Csilla után) az örökös bajnoki rajtszámot.

Mozgalmas (eleven = 11) verseny volt. A jövő évi BALATON CLASSiC szokásosan június első hétvégéjén lesz, 2019 június 1-én. Érdemes lesz mihamarabb jelentkezni, igy nem kell majd a várólistán sorban állni 🙂