Beszámoló

A 2024. június 1-én megrendezett 17. BALATON CLASSiC ismét különleges volt. Sok tekintetben kijelenthető ez a jelző, de leginkább egy korszak lezárása miatt. Most utoljára volt a BALATON CLASSiC egynapos verseny. A "nagykorúságát" elérve, a 18. szezonra már úgy készülhetnek a versenyzők, hogy 2025 június 6-án és 7-én dupla távval és feladatokkal kell majd megbirkózniuk. Ráadásul egyre szigorodnak a részvételi feltételek, azon túl, hogy az első körben azok kapnak meghívást, akik idén részt vettek, másrészt egyre idősebb autókkal lehet majd nevezni. Az idei év legidősebb járműve egy 1922-es Renault Torpedo volt, mely ugyan műszaki okok miatt már az elején kiesett, de már az is csodaszámba megy, hogy a Laczi Attila- dr. Kovács Adrienn páros elindult ezzel a versenyen.

Az idei futamon újabb különleges és nehéz feladatokkal tették próbára a versenyzőket, és az eső mellett még azért kicsit locsoltak is a szervezők. A Mille Migliát is megjáró, 1933-as MG L-Type-nak, Vámos László-Kosik Éva párosnak ez nem okozott nagy problémát.

Folytatódott az a nemes hagyomány, miszerint a résztvevők segítik adományaikkal a kiválasztott Alapítványt. Idén Bob Marley – One Love – szellemiségében és a résztvevőknek köszönhetően összegyűlt 1.500.000 Ft támogatást, a szervezők el is juttatták a Zenével a Rákos Gyermekekért Alapítvány számára.

A hosszú 280 km-es autózás és teljes koncentrációt igénylő 1/100 feladatok végrehajtása, valamint a különleges helyszínek is szép emlékek lehetnek nem csak a nézők, hanem a versenyzők számára is. A pápai Esterházy kastély egyik pecsételő pontja… és a lovak.

A csapatverseny első helyezettje idén a „Fehérváriak”csapat lett. A versenyzők: Szabóné Pajor Andrea-Szabó Fanni (MB 280 SL, 1970) Kassai Tamás – Kassai Viktória Noémi (MB 220 SEb,1964), Szabó László – Szabó Balázs (Alfa Romeo 2000 GTV, 1973)

Az Open kategória harmadik helyezettje, dr. Hanga Péter – dr. Nagy Adelheid (Fiat Spider 124, 1979) 994 pontot gyűjtve.

Második lett, 700 ponttal Ifkovics Zoltán – Hődör Ferenc az 1991, MB 300CE-vel,

míg a kategória győztese 699 ponttal, Vadkerti-Tóth Róbert – Bali Viktor páros az 1975-ös
Chevrolet Camaro Type LT-vel.

A szuper kategória harmadik helyezettje Barkó Iliász – Barkó-Horváth Tímea (MB 560 SL,
1985) 355 ponttal

Második helyezettje 289 ponttal, Szabó László – Szabó Balázs (Alfa Romeo 2000 GTV, 1973)

és a kategóriát 263 ponttal Horváth Zoltán – Horváth Barnabás nyerte az 1987-es Lada 2105- el.

Az abszolút értékelésben, a 3. helyen – az Oldtimer Szuperkupa első örökös bajnoka, 273 ponttal, Erdélyi Zoltán – Erdélyi Csilla végzett (Jaguar 420 Sovereign, 1968)

a második helyen végzett ifj. Ertl Ferenc – Grósz István páros, 241 ponttal (BMW 2002 tii, 1972) és mindössze 1 !!! századmásodperccel csúsztak le a dobogó legmagasabb fokáról.

A 17. BALATON CLASSiC abszolút győztese, Szabó Endre – Gömöri Melinda (MB 230 SL, 1966) páros lett, akik 240 pontot gyűjtve emelték magasba a Vándorkupát és az abszolút elsőnek
járó Zsolnay vázákat.

Gratulálunk minden versenyzőnek, köszönjük a részvételüket és adományaikat! A szervezők
már készülnek a következő, 18. szezonra. A két napos futam 2025, június 6-7-én kerül
megrendezésre. Várunk szeretettel minden érdeklődőt!