Résztvevők

Beszámoló

Az Oldtimer Szuperkupa idei második futama, a BALATON CLASSiC veteránautó versenyen június 1-én került megrendezésre immár 12-dik alkalommal. A hetekig tartó égszakadások után, sokan nem bíztak abban, hogy az időjárás kegyes lesz a résztvevőkhöz. A főszervező viszont tudta, hogy csodás napsütés lesz. És ez bejött. De nem csak ez, hanem az új titkos 1/100-as feladat is, mely kicsit felborzolta ugyan a rajt előtt a kedélyeket de végül nagyon izgalmassá tette az amúgy is sok feladattal nehezített versenyt. Aki pedig esetleg nem tudta volna, hogy mire nevezett be, azokat a kedves versenyzőtársak diszkréten emlékeztették.

Május 31-én, pénteken, a Mercedes – Benz Siófok szalonjában regisztráltak a versenyzők, majd egy kis gyakorlás után, idén is Siófok főteréről rajtolt az előfutam (Prolog), ahol óriási tömeg fogadta a résztvevőket.

A szombati versenyen 120 autó indult és idén is sok résztvevő érkezett külföldről. (Ausztriából, Csehországból, Németországból de még Izraelből is). A csodálatos Balaton-Felvidéket azonban nem csak a külföldieknek érdemes megmutatni. Évről évre újabb és újabb helyeket fedezhetnek fel a versenyzők és ha valaki a mezőnyt látja, néha valóban olyannak tűnik, mint egy időutazás.

A nagyságrendileg 250 km -es táv megtétele után csupán 3 csapat esett ki műszaki okok miatt. A célba érkezés öröme olykor elég felhőtlen. Mint ahogy az időjárás volt az egész verseny alatt.

Az esti díjkiosztó ismét a Hunguest Hotel Bál Resorban volt, ahol a vacsora után a díjkiosztón a szervezők átadták a díjakat. volt olyan szakasz, ahol 4-es holtverseny alakult ki. A szakaszdíjak után következtek a kategóriák. A verseny egyik támogatója a Ferzol Kft háziversenyét Zaj Ferenc – Zaj-Vida Katalin nyerte az 1979-es Zsigulival. A díjat Bíró Zoltán ügyvezető adta át:

A csapatverseny első helyezettje idén a „TEAM Austria” lett 1604 ponttal. Csapattagok a képen látható sorrendben: Gerhard Soukal, Fritz Jirowsky, Angelika Bacher, Klaus Zimmermann, Gerhard Riedl, Michael Stumpf

Az Open kategória harmadik helyén holtverseny született. A szabályok értelmében a nagyobb eldobható eredménnyel versenyző csapat lecsúszott ugyan a dobogóról de a szervezők egy különdíjat adtak át a 3 gyermekkel (Jankával, Lencsivel és Ákossal) végig versenyző Szabó Attila – Tomos Lilla párosnak (Chevrolet Impala Convertible 1968),

A hivatalos harmadik helyezettje: Szabóné Pajor Andrea – Szabó Fanni lett (Mercedes-Benz 280 SL, 1970),

Második helyezettje: Kámány Péter Sámuel – Csillagh Borbála végzett (Mini Cooper S, 2003)

míg az Open kategória győztese, a legfiatalabb versenyzőpáros Szabó Blanka – Szabó Berta (Mercedes-Benz E124 cabrio, 1994) lett, akik idén is magukkal vitték két öccsüket is az autóban. De a Szabó családod ismerve, lassan már a fiúkon lesz a sor a díjkiosztókon.

A Városvezetők vándorkupáját a főszervező Pétervári Zoltán adta át Tósoki Imre Tihany polgármesterének, aki évek óta töretlenül csak „hozza és viszi” a vándorserleget.

A szuper kategória harmadik helyezettje a Norbert Griesmayr – Ferdinand Baumgartner páros lett (Mercedes Benz 220 S, 1959) 358 ponttal

második helyezettje Dámóczi Csaba – Dámóczi Anita lett 344 ponttal (Mercedes-Benz 450 SL 1973)

A szuper kategóriát 306 ponttal, a Csehországból érkezett Tomas Adamu – Katarina Adamu nyerte, az 1965-ös évjáratú Ford Mustang Fastback GT -vel.

Az abszolút kategóriához érve a 3. helyen (ahogy 2018 ban is) Stoye Miklós Klaus – Stoye Kevin (Volkswagen Karmann Gia Super, 1973) végzett 233 ponttal,

a második helyen Fritz Jirowsky – Gerhard Soukal (Alfa Romeo 2000 GTV, 1971) végzett 187 ponttal,

A 12. BALATON CLASSiC abszolút győztese idén is Ilkovits Ádám – Kemenes Csilla (Volkswagen bogár, 1965) páros lett, 179 ponttal, akik már ötödik alkalommal nyerték meg ezt a versenyt.

A jövő évi BALATON CLASSiC szokásosan június első hétvégéjén lesz, 2020 június 6-án. A 13-dik BALATON CLASSiC egyáltalán nem lesz szerencsétlen. Sőt azok a versenyzők sem, akik beférnek majd a limitált mezőnybe.