Beszámoló
“Az időnek egyetlen oka van: minden nem történhet egyszerre” Albert Einstein
Ezt a törvényszerűséget betartva, szándékosan elosztottuk a “történéseket” 10 alkalomra, melynek utolsó részéhez érkeztünk 2017. június 3-án. Eltelt 10 év. Megannyi élmény, móka, és persze tapasztalat. Nem csak a versenyzők részéről. Az idei, pontosabban a 10. alkalommal megrendezett BALATON CLASSiC, a közel 120 induló csapat véleménye szerint méltó volt a jubileumhoz.
A regisztráció már pénteken elkezdődött a Mercedes Benz Siófok szalonjában. A szalon tulajdonosai Kovács Miklós és Mák Miklós urak nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a verseny méltóképpen elrajtolhasson Siófokról.
Siófok idéntől tehát hivatalosan is bekapcsolódott a versenybe mint a prolog rajt helyszíne. Siófok városának támogatásával látványos programmá vált a mezőny formális rajtja a főtérnél. A nagy sikerre való tekinettel úgy tűnik, hogy a következő 10 évre meg is maradhat ez az együttműködés, ahogy Potocskáné Kőrösi Anita alpolgármester Asszony a rajtceremónia közben a nézőközönségnek be is jelentette.
A közel 240 km alatt, sok feladat várt a versenyzőkre, mely alapvetően nem tűntek nehezeknek. Az új utak felfedezése mellett a csodálatos táj és a megszokott szezonnyitó rekkenő hőség ami jellemezte a rendezvényt. Az idén a fokozott rendőri felügyelet még a mezőnybe is beépült, érthető módon a versenyközpont, Balatonalmádi városvezetése jóvoltából. Keszey János (Almádi polgármestere), Szedlák Attilával (Litér polgármesterével), egyenruhában ugyan de kevésbé szigorúan igyekeztek fenntartani a menet-rendet.
Sok év után a verseny útvonala ismét eljuttata a résztvevőket Tapolcára, ahol az ebédet a mezőny a Hunguest Hotel Pelionban fogyasztotta el. A hotel előtt felsorakozott autocsák nem mindennapi látványt nyújtottak.
Szokásosan Almádi főterére futott be a mezőny délután, ahol a rengeteg érdeklődő között nehezen lehetett megcsodálni a résztvevők különleges autóit. De a rendezőknek nem csak a horizontális helyhiánnyal kellet megküzdeniük, hanem egy-két esetben a versenyzők a vertikális korlátokat is feszegették.
A csapatversenyt idén a “BORIVÓK” csapata nyerte 742 ponttal: Szabó Endre – Szabó Berta (Mercedes-Benz 230 SL, 1966), Petrák Péter – Szádeczky Kálmán (Volkswagen Cabrio 1302L, 1970), Gábeli Tibor – Pásztor Nelli (Mercedes-Benz 500SL, 1981)
Az Open kategória 3 helyezettje: 405 ponttal, Pajor Andrea – Szabó Fanni (Mercedes-Benz 280 SL, 1970)
második helyezett 384 ponttal Péter Zoltán – Péter-Hauser Barbara (Lada 2103, 1981)
míg a kategória győztese 328 ponttal, Nagy Zoltán – Nagy Máté páros lett az 1989-es Mazda MX5-el.
A Szuper kategória harmadik helyezettje 197 ponttal, Albert Pance – Anna Ruthová (Jaguar E type coupe, 1962)
második helyezettje 196 ponttal, Gábeli Tibor – Pásztor Nelli (Mercedes-Benz 500SL, 1981)
a Szuper kategóriát pedig, dr. Ladányi Tamás– Kováts Balázs páros (Alfa Romeo Giulia 1300 TI) nyerte, 193 ponttal
Az abszolút értékelésben bronzérmes, Ilkovits Ádám – Kemenes Csilla (Volkswagen Bogár Cabrio, 1965) 157 ponttal,
második helyezett, Szabó Endre – Szabó Berta (Mercedes-Benz 230 SL, 1966), 153 ponttal
és a verseny győztese, a BALATON CLASSiC vándorkupára új versenyzőpárosként felkerülő, Fritz Jirowsky – Gerhard Soukal (Alfa Romeo 200 GTV, 1971), akik 134 ponttal, a verseny történetében első alkalommal külföldi csapatként utasították maguk mögé a több mint 100 versenyzőtársat.
A 10 éves évfordulóra, valamint a rengeteg élményre való tekinettel, a versenyzők nevében, Gábeli Tibor és Friss Tamás, nagyon kedves gesztussal lepték mega főszervezőt a díjátadó közben, aki nemcsak meglepetését de a meghatottságát is nehezen tudta leplezni.
Gratulálunk az eredményekhez, és várjuk a versenyzőket a következő Szuperkupa futamra, a MiSTER CLASSiC-ra (www.misterclassic.hu), mely szeptember 8-9-én kerül megrendezésre, bizonyára hasonlóan jó hangulatban.