Beszámoló

Rekordokat döntöttünk.
Hőmérséklet, nevezőszám, holtversenyek...

Az idei, pontosabban a 8. alkalommal megrendezett BALATON CLASSiC – RAMADA GRAND PRIX meghirdetésekor, már sejteni lehetett a nagy érdeklődést, éppen ezért a nevezők számát már előzetesen limitálta a főszervező. Szükséges korlátozás volt, hiszen már jóval a határidő előtt be is telt a létszám, aminek eredményeképpen – eddig ez még egyetlen hazai futamon sem történt – sokan várólistára kerültek. Idén tehát rekordott döntött a verseny a nevezőszám tekintetében a 130 csapattal. De azért voltak olyan párosok, akik a szerencsének köszönhetően (műszaki hibák és egyéb visszalépésekből adódóan) a kiesők helyére be tudtak nevezni. A Prologon is 100 feletti csapat indult a rajtidő kvalifikációért.

Az idei évtől, hagyományteremtő céllal, a BALATON CLASSiC veteránautó verseny fókuszált a filmekben is fellelhető autótípusokra, így egyre több olyan autóra számítanak majd a jövőben, melyek kifejezetten ebből az okból kerülnek kiválasztásra a nevezés elfogadásakor. Az idei mezőnyben a rekord nevezőszám mellett, több mint 30 féle autómárka képviseltette magát és ebből bizony számtalan olyan autó típus indult végül, amihez valamilyen népszerű film is köthető.

Éppen ezért a szervezők, a VOX mozimagazin® nal közösen, egy filmes kvíz kitöltésével tették teljessé a napi programot, melynek jó része a mezőnyben is látható autókra vonatkozott.

A rajtot követően a mezőny Veszprémben összetalálkozott egy veterán motoros felvonulással, majd Herenden lett vége az első etapnak, Az útvonal tervezésekor a szervezők igyekeztek elkerülni a szokásos kerékpárverseny útvonalát és egyben új – felfedezni való - utakkal színesíteni az eddigi évek alatt megszokott csodálatos területeket. Az ebéd, a balatonfüredi Sun City parkban varázsolta el a résztvevőket, köszönhetően a Jimmy’s Bár kitűnő konyhájának és tulajdonosának, Zámbó Attilának és csapatának.

A délutáni etapoknál már komoly hátrány volt a rekord hőmérséklet, a 33 fokos hőség, mely főleg a zárt autókban pokoli meleget eredményezett. De a mezőny haladt a maga feladatát teljesítve, ellátogatva Balatonudvariba több helyszínre is. A Zsindelyes csárdában nagyon finom uzsonna, a Royal Balaton Golf és Yacht Klubban pedig a csodálatos környezett várta a mezőnyt, persze egy 1/100-as feladattal.

A délutáni etapban szerepelt a zánkai hagyományos kreszparkos feladat, mely minden évben borzolja a versenyzők idegeit. Tihanyban sem hagyták ki a visszhang dombot, a Tihanyi Piac Placc-ot, sőt a Klub Tihany belső területén is volt 1/100-as cella. A cél, Balatonalmádi felé haladva még szokásosan a Tagore sétányon is teljesítették a látványos Le Mans-i feladatot.

A rekkenő hőség és a több mint 200 km után, a versenyközpontként működő Rama Balaton szállodában, izgatottan várta mindenki az eredményeket. Ez a verseny, a feladatait tekintve ránézésre könnyűnek tűnt. A gyakorlatban viszont kiderült, hogy (a szervezők előzetes tervei szerint) bizony nehéz és nagy odafigyelést igénylő megmérettetés volt. Ez meg is látszott az eredményeken (jóval magasabb összpontszámok lettek az idén). Viszont ami sosem fordult még elő, hogy – egy két szakaszt kivéve - rendre holtversenyek voltak a szakaszoknál és nem volt ritka a 3-as és 4-es holtverseny sem (hibapontok 0 és 1 pontok...századmásodperc!). De ami aztán tényleg elképesztő, és ilyen sem volt még, hogy az egyik titkos szakaszon, 5 csapat is holtversenyben végzett az élen, mindösszesen 1 századmásodperc tévedéssel, azaz 1 hibaponttal.

A Csapatversenyt idén a “303 LÓERŐ” csapata nyerte 1561 ponttal: Halász Ferenc – Csóti Hajnalka (Vespa 400, 1961), Szabó László – Pajor Andrea (Mercedes-Benz 280 SL, 1970), Kassai Tamás – Kassai Márkus Noémi (Mercedes-Benz 220 Seb Coupe)

A verseny főtámogatója, a Jungheinrich csapatai között idén is nagy verseny alakult ki, végül a Sziládi Sándor – Tahhoffer Imre (Mercedes-Benz 560 SL, 1988) csapat került ki győztesként, akiknek Horváth Zoltán ügyvezető adta át a díjat.

A Városvezetők vándorkupája idén immár negyedik alkalommal Keszey János úrhoz, Balatonalmádi polgármesteréhez került, akinek idén is Szedlák Attila, Litér polgármestere navigált.

Az Open kategória harmadik helyezettje, 693 ponttal, a képen látható sorrendben: Sóvári János (navigátor) – Kalocsai Gábor (vezető) – lett az 1975-ös Mercedes-Benz 280 SLC-vel

második helyezettje 617 ponttal, a képen látható sorrendben: Cserháti Attila (navigator) – Dámóczi Csaba (vezető) –lett az 1973-as Mercedes-Benz 450 SLC-vel

a kategóriát pedig a 467 ponttal, a képen látható sorrendben: Grósz István (navigator) - Ertl Ferenc (vezető) –nyerte az 1991-es BMW E30 Cabrio 318i vel.

A Szuper kategória harmadik helyezettje 339 ponttal, Szabó László – Pajor Andrea (Mercedes-Benz 280 SL, 1970)

második helyezettje 324 ponttal, Ladányi Tamás – Kováts Balázs (Alfa Romeo Giulia 1300 TI, 1966)

a Szuper kategóriát pedig, a csapatversenyben is remekül helytálló Kassai Tamás – Kassai Márkus Noémi (Mercedes-Benz 220 Seb Coupe) páros lett, 308 ponttal

Az abszolút értékelésben bronzérmes, a tavalyi Szuperkupa bajnok csapat Janzer György – Janzer Szonja (VAZ 2101, 1972)

az ezüst érmes Michael Berger – Veronika Holly-Berger (Porsche 911, 1975) Osztrák páros

és a győztes, a BALATON CLASSiC – RAMADA GRAND PRIX vándorkupára új versenyzőpárosként felkerülő csapattagok, a képen látható sorrendben Mészáros Margit (navigátor) – Farkas Zoltán (vezető) lett, az Opel GT 1900-al, 286 ponttal.

Gratulálunk az eredményekhez, és várjuk a versenyzőket a következő Szuperkupa futamra, a MiSTER CLASSiC-ra (www.misterclassic.hu), mely szeptember 11-12-én kerül megrendezésre.