Beszámoló

A hetes szám bűvkörében rengeteg ötlettel vágtak neki a szervezők a 7. BALATON CLASSiC Ramada Grand Prix verseny előkészítésének. Már minden készen volt, mikor természetesen nagy örömükre, a nevezési határidő előtt, hirtelen megugrott a nevezők száma és a vártnál jóval több, összesen majd’ 120 nevezés érkezett. Emiatt a rajt előtt egy héttel a főszervezőn újraélesztést, a rendezvényen újratervezést kellett végrehajtani, mely gyakorlatilag törölt minden, a versenyhez szorosan nem tartozó “móka” elemet. Ez a hiány nem is maradt leplezetlenül, mert a díjkiosztón Balatonalmádi Polgármestere Keszey János úr komoly kritikaként rótta fel, hogy “sehol egy Jedi, sehol egy fénykard, sehol egy szarvas vagy egy zánksájnbend”. Volt viszont káprázatos táj, új útvonal, különleges helyszínek és szikrázó napsütés. Azt viszont nem vette észre senki, hogy ezeket a díszleteket már egy nappal korábban kitették a szervezők.

A versenyre meghirdetett pénteki prológra is több mint 80 páros nevezett és újdonságként, most Balatonfűzfő lett a prológ start helyszíne. A versenyzők a sok gyakorlásnak szánt feladat mellett, eljutottak Keneséig is, majd onnan visszafelé a cél pedig a zsúfolási megtelt Litér közparkja lett.

Az előző évektől eltérő májusi időpont jóval kényelmesebbé tette a rendezvény menetét, mert ahogy Keszey János szavait, inverzben értelmezve és használva “sehol egy bringaverseny, sehol egy futóverseny, sehol egy Triatlon kihívás, mely akadályozta volna a közel 230 km-es táv kényelmes és akadálymentes megtételét.

Még a cél előtt, a balatonfüredi Tagore sétányon, a mezőny teljesítette az utolsó speciális szakaszt, majd a befutó szokás szerint Almádi nagyparkolója volt, ahol egyszerre lehetett megnézni a különlegesebbnél különlegesebb autókat. A mezőny legöregebb autójában a nézők, első ránézésre furcsállhatták a hátsó ülésre szerelt hatalmas küllős kormányt, de közelebb érve kiderült, hogy az bizony egy kerék volt. Az 1923-as Salmson ugyanis útközben elhagyta az egyiket, melyet, csere után gyakorlatilag az utastérben hoztak be. De szerencsére nem történt se baleset, se sérülés, se fennakadás.

A hosszú és fárasztó nap végén, a Ramada Balaton szállodában tartott díjkiosztón több kategóriában gratulálhattak a szervezők a nyerteseknek. A szakaszdíjak kiosztásakor számos holtverseny is kialakult és annak ellenére, hogy szabály szerint ilyenkor az autó évjárata dönti el az elsőbbséget, a rendkívül sportszerű versenyzők természetesen megosztották egymás között a díjakat.

A csapatversenyben idén a “Borivók” diadalmaskodtak, névszerint Petrák Péter / Szádeczky Kálmán, Ilkovits Ádám / Kemenes Csilla és Gábeli Tibor / Tóth Balázs párosok, akik mind VW Bogár cabrióval versenyeztek. A színpadon fel is merült a kérdés, hogy miért is nem változtattak korábban csapatnevet.

A verseny főtámogatója, a Jungheinrich csapatai között idén is nagy verseny alakult ki, végül győztesként a Mayer Zoltán / Majer Péter (MB 450 SLC, 1975) csapat került ki győztesként, akiknek Horváth Zoltán ügyvezető adta át a díjat.

A Városvezetők vándorkupájához idén újabb kihívó, Császár László Tapolca polgármestere is csatlakozott, de hiába a “vérfrissítés”, hiszen immár harmadik alkalommal Keszey János úrhoz, Balatonalmádi polgármesteréhez került a vándorkupa, akinek idén is Szedlák Attila, Litér polgármestere navigált. A Vándorkupát – szokásos élcelődés közepette – Pétervári Zoltán főszervező adta át.

Az Open kategória harmadik helyezettje 640 ponttal, dr. Molnár Csaba / Molnár-Tancsik Tímea (Porsche 911, 1977)

második helyezettje 551 ponttal, Jorgov Cana / Tóth Tímea (BMW 635 CSi, 1982)

a kategóriát pedig a Bódi László / Berta Gábor páros nyerte 430 ponttal (Triumph TR3, 1960) akik ezzel az eredménnyel most már búcsút mondhatnak az open kategóriának.

A Szuper kategória harmadik helyezettje 238 ponttal Bugóczi Zsolt / Molnár Dávid (MB 450 SL, 1973)

második helyezettje 226 ponttal Tóth Gábor / dr. Gerges Gábor (MB 450 SL, 1973),

míg a kategória győztese 221 ponttal Szikszay Attila / Ganyó Péter (Ford Escort, 1969) páros lett.

A BALATON CLASSiC abszolút értékelésében bronzérmes lett, a Szuper kategória győztese 221 ponttal Szikszay Attila / Ganyó Péter (Ford Escort, 1969)

a képzeletbeli dobogó második fokán a Marosi György / Marosiné Vince Ágota (Alfa Romeo Giulia Super 1.6 , 1973) állhatott 172 ponttal,

és a győztes, A BALATON CLASSiC Ramada Grand Prix immár háromszoros bajnoka, kevesebb mint 1 másodperc tévedéssel, azaz mindössze 93 ponttal Ilkovits Ádám / Kemenes Csilla (VW Bogár, 1965) páros lett.

Gratulálunk az eredményekhez, és várjuk a versenyzőket a következő Szuperkupa futamra, a Chrono Classicra (www.chronoclassic.hu), mely szeptember 13-án kerül megrendezésre.