Beszámoló

Episode VI

Ez nagyon jól hangzik, mert olyan “déjà vu” érzése van az embernek... A BALATON CLASSiC mezőnye “A long time ago” 2013. június 1-jén, hatodik alkalommal rajtolt el a “messzi-messzi” Balatonalmádiból, mindenféle csodabogárral... a legelején például egy R2D2-clonnal (starring BMW 600).

Manapság a sorozatokat évadoknak nevezik, de a főszervező most ragaszkodott az Episode VI megnevezéshez – nem véletlenül. Némi zavart érzett az “erőben”, hiszen az előkészített útvonalakat több esetben módosítani, sőt törölni kellett, egy időben szinte galaktikus megszállás volt az utakon, a szokásos napsütéses időjárás időzítése majd 12 órát késett. De a “Baljós Árnyak (Phantom Menace)” után “Új reményekkel (New Hope)” rajtolhatott el a rekordlétszámú mezőny, és még a “Jedi (is) visszatér(t) (Return of the Jedi)” méghozzá 126 ponttal!

A nap végülis kisütött, és Taliándörögd mellett, a lokátorok tövében (hol máshol...) az ifjú padawan, Anakin Skywalker osztogatta a pecséteket, az “Erő legyen Veletek” kultikus köszöntéssel egyetemben. Ha az erő nem is (ami később meglátszott az eredményeken), de a jókedv elkísérte a versenyzőket útjukon.

A résztvevők nem is sejthették, hogy egy kis “időugrás” után ismét találkoznak majd Anakinnal, aki időközben – mint tudjuk – Darth Vader lett. Délután ugyanis belebotlottak az 501-es légió magyarországi helyőrségébe. Maga Vader nagyúr fogadta a mezőnyt, Obi van Kenobi, Boba Fett és egy rohamosztagos társaságában, a Vászoly felé kanyargó kiserdőben. A kényszermegálló nem kis örömet okozott az egyébként – mint később kiderült – többségében hozzáértő versenyzőknek. Többen intettek a kezükkel “továbbmehetünk” kijelentéssel, mások sikeresen válaszoltak a hátsó ülésen ülő gyerekekre vonatkozó, “honnan vették a droidokat?“ kérdésre. Sőt, volt aki a Sith nagyúrtól tudta meg a rossz hírt, miszerint Darth Vader az apja. Ettől persze nem síró-, hanem röhögőrohamot kapott.

Nemcsak a filmtörténelem egyik legmeghatározóbb sci-fi sorozatának elemei és szereplői, hanem a 6-os szám is igen fontos szerepet töltött be a versenyen. Persze hol a komoly verseny, hol csak a móka kedvéért. Az 1/100-as feladatokat kizárólag 6 vagy 6.6 (néha 66) szekundumra kellett teljesíteni. Többen megpróbálkoztak egyedi eredmények elérésével, de a díjkiosztón kiderült, hogy a 6. BALATON CLASSiC kétségkívül legemlékezetesebb eredményét a 66-os rajtszámú (Gábeli Tibor / Gábeli Ildikó) páros érte el 666 ponttal. Ez azért nem lehet véletlen... Nem is, hiszen a csapatversenyben is remekelt a páros a további csapattagokkal, Petrák Péter / Szádeczky Kálmán és Tóth Balázs / Lukács Krisztina alkotta párosaival, elérve az első helyezést.

A verseny főtámogatója, a Jungheinrich csapatai között is nagy verseny alakult ki, végül győztesként az Uhlig Frank / Uhlig Rita (MB 380 SLC, 1980) csapat került ki győztesként, akiknek Horváth Zoltán ügyvezető adta át a díjat.

Az immár hagyományos Városvezetők vándorkupája – a győztes számára is meglepetésként – ismét Keszey János úrhoz, Balatonalmádi polgármesteréhez került, akinek idén is Szedlák Attila, Litér polgármestere navigált. A “kissé kopott“ Vándorkupát – természetesen némi élcelődés közepette – Pétervári Zoltán főszervező Majosházi Péter versenyigazgatóval együtt adta át.

Az Open kategória (a képen látható sorrendben) harmadik helyezettje Kulcsár Tibor / Turbucz Erika (Ferrari California, 2010), a kategóriát a Bódi László / Berta Gábor páros nyerte (Triumph TR3, 1960), míg a Petrovszki István / Bauer Miklós (Ferrari Testarossa, 1987) páros nemcsak az elsőségről, de a fotóról is lemaradt, így “díj és publicitás nélkül” a második helyen zártak.

A Szuper kategória dobogósai (a képen látható sorrendben): második helyezett Németh Gyula / Spilenberg Andrea (MB 280 SE Coupe, 1971), a kategória nyertese Noszvai András / Noszvai Anna (NSU 1000 C, 1971), és a harmadik helyezett Tóth Gábor / dr. Gerges Gábor (MB 450 SL, 1973) páros lett.

A BALATON CLASSiC abszolút dobogósai (a képen látható sorrendben): A második helyezett Erdélyi Zoltán / Erdélyi Zoltánné Csilla (Jaguar 420 Sovereign, 1968), a verseny győztese – fénykard helyett a RAMADA GP vándorkupát tartó, visszatérő Jedi – Ilkovits Ádám / Kemenes Csilla (VW Bogár, 1965), akik egyébként annyival überelték Gábeliék 666-os eredményét, hogy Ők pontosan 6-os átlagot csináltak az összes feladaton (!). A dobogó harmadik fokán Marosi György / Marosiné Vince Ágota (Alfa Romeo Giulia Super 1.6 , 1973) állhatott, akik az ALFA ROMEO kategóriát is megnyerték egyúttal.

Jövőre meglepetésszerűen a hetedik Episode következik. A főszervező bízik abban, hogy Őt is megkeresi majd a Disney stúdió, hogy megvegyék a licence-jogokat...