Beszámoló

Nagy készülődés előzte meg az idei Oldtimer Szuperkupa második futamát. A BALATON CLASSiC - RAMADA GRAND PRIX ugyanis ötödik alkalommal került meghírdetésre. A szervezők arra számítottak, hogy a tavalyi 90 feletti induló számot idén is elérik de titkon bíztak abban is, hogy a jubileumra való tekintettel még a 100 as rajtszám is kiosztásra kerülhet. Ahogy az öt éve tartó szép időjárás sem hagyta cserben a szervezőket, úgy a nagy cél is megvalósult, ugyanis pont 100 csapat, 28 féle autómárkával nevezett a versenyre. A futamra 6 település vezetője is regisztrált, így a főszervező az indulók között köszönthette : Keszey János Balatonalmádi polgármesterét, Szedlák Attila Litér polgármesterét, Tósoki Imre Tihany polgármesterét, Tömör István Kenese polgármesterét, Marton Béla Fűzfő polgármesterét, Tárnoki Richárd Füred jegyzőjét valamint Pálfy Sándort Füred korábbi polgármesterét.

Sorra érkeztek a versenyzők a péntekre meghirdetett, rajtidő kvalifikációként szolgáló Szallodak.hu - Prológra. Aki ezen részt vett, élesben gyakorolhatta a másnapi feladatokhoz hasonló pályákat, ezzel ráhangolódhattak a másnapi futamra.

Szombaton a mezőny, az eligazítás után 9:30 kor rajtolt Balatonalmádi főteréről. A nagy létszámnak köszönhetően a nézők több mint másfél órán keresztül gyönyörködhettek a percenként induló különlegességekben. Ezt az időt a lelkiismeretes navigátorok még az utolsó percekig is az itiner áttanulmányozásával, a taktikák kidolgozásával töltötték, míg a sofőrök ..... ....gondtalanul lapozgathatták kedvenc magazinjukat :)

Az eligazításon az is elhangzott, hogy tulajdonképpen nem hat, hanem hét település polgármestere is indul, hiszen idén is rajthoz állt Gesztesi Károly - alias Füredi Attila, Csillagkút polgármestere :) - barátjával Tatár Györggyel, a szallodak.hu portál tulajdonosával. Gesztesi művész úr sem lazított, hiszen párhuzamosan “rögzítette” az itiner tartalmát, a következő forgatás szövegkönyvével együtt.

A mintegy 240 km-es útvonal alatt nem csak a feladatokra koncentrálhattak a versenyzők, mert a szervezők gondoskodtak arról, hogy az útvonal különleges helyekre is elkalauzolja a résztvevőket.

Látnivaló akadt bőven, a Balaton-felvidék csodálatos! Pláne, ha “nekünk nyílik minden virág”. Eddig is tudtuk, hogy így gondolják a bogarak is...

Aki ismeri a főszervezőt tudhatja, hogy a rendezvényein mindig számítani lehet valami furfangra, különleges mókára. De arra azért kevesen számítottak, hogy valóban komolyan kell venni az “ugró szarvas” kresz táblát. Nem is akármilyen szarvast láthatott a mezőny! Bizony egy rénszarvas bukkant fel Vászoly környékén! Igen, rénszarvas és nem nyúl - ahogy többen gondolták - aki civilben egyébként Farkas :) Végül is nincs jelentősége, hiszen többen annyira nevettek a viccen, hogy alig tudták folytatni a versenyt.

A verseny alatt a kresz szabályait kötelezően és maradéktalanul be kell tartani, amit a résztvevők mindig meg is tesznek. Viszont, hogy az élményautózás teljes legyen, a szervezők mindig biztosítanak, a forgalomtól teljesen elzárt pályát, hogy szabadon ki lehessen próbálni akár az ügyességet, akár a lóerőket (már amelyik autóban erről beszélhetünk egyáltalán). Az egyik ilyen szakasz, egy gumigyár tesztpályáján zajlott, ahol a gumiteszt egyes csapatoknál valóban és bizonyíthatóan meg is történt.

De talán a legnagyobb élményt a Balatonfüredi Tagore sétányon történő felvonulás lehetett, ahol hatalmas tömeg előtt gurultak végig a versenyzők a díszburkolaton, és megmutathatták az érdeklődőknek, milyen is egy Le Mans-i rajt Oldtimer Szuperkupa módra. Remélhetőleg ez a különleges élmény is hagyomány lehet majd a BALATON CLASSiC-on, és talán évről évre, külön engedélyt biztosít majd a városvezetés. (ezúton is köszönet érte!)

A fárasztó de élménydús verseny után, a versenyközpontként működő Ramada Balaton várta a résztvevőket a díjkiosztóval egybekötött gálavacsorával. Ismét szoros eredmények születtek, több kategóriában is. Az idei évben elsőként kiírt, települések vándorkupáját Keszey János Almádi polgármestere nyerte Szedlák Attila Litér polgármesterével.

Most már hagyományosan az egyik kiemelt támogatónk a Jungheinrich különdíj is átadásra kerül. Ebben a kategóriában a nyerteseknek, Hőfer Lajos - Bayer Roland párosnak, Horváth Zoltán ügyvezető adta át a díjat.

Az Alfa Romeo különdíjat Marosi György - Marosiné Vincze Ágota vihette haza, Ladányi Tamás - Kováts Balázs team elől.

Az Open kategóriát Somlyai Gábor - Nagy Zsombor nyerte, második lett Gáspár Béla - Friss Tamás páros és harmadik helyen Bánás Péter - Bánás Zsuzsa végzett.

A Szuper kategóriában Horváth Zoltán - Sóvári Jánossal diadalmaskodott, második helyen Prisztavok Tamás- Szikszay Attila, míg a harmadik helyen Veégh Attila - Farkas Sarolta páros végzett.

A BALATON CLASSiC nyertese, akik RAMADA GRAND PRIX vándorkupát a magasba emelhette: Pásztor Tamás - Bata Éva páros lett, második helyen Janzer György - Németh Márk, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokán Erdélyi Zoltán - Erdélyi Zoltánné Csilla végzett.

Gratulálunk minden résztvevőnek és a nyerteseknek a kiváló eredményekhez! A BALATON CLASSiC hagyományosan június első szombatján rajtol, ezért már most egyértelmű a következő dátum: 2013. június 1. Mivel a főszervezőnek van még bőven egy-két meglepi a tarsolyában ezért ha kíváncsiak rá, akkor ne felejtsenek el nevezni, vagy legalább eljönni és megnézni. Érdemes!