Beszámoló

„ ...az időjárás felelős természetesen félisteni rangra előterjesztve!” mondattal zárul a főszervezőnek küldött rengeteg méltató levél egyike, a 4. BALATON CLASSiC - RAMADA GRAND PRIX verseny után. A felterjesztés természetesen még akkor is túlzás, ha csak képletesen értendő de tény, hogy eddig minden alkalommal óriási szerencsénk volt az időjárással. Bár ha belegondolunk, semmi sincs véletlenül. A szimbólumok, ősidők óta valamilyen jelentéssel bírtak, így ha más nem, akkor az időzésen túl, a lógóban látható napocska választását lehet még pozitívumként a főszervező számlájára írni. De azért bízik abban, hogy talán még mást is...

A megmérettetésre készülő versenyzők nagy része már pénteken megérkezett és a veterán autók - illetve tulajdonosaik - szó szerint „megszállták” a versenyközpontként működő RAMADA BALATON, szállodát, mely egyben a verseny névadó támogatója, vagyis Alfája és Ramadája. Alfája azért, mert most már hagyományosan az ALFA RÓMEO márka is támogatóként áll a verseny mögött (és a szálloda előtt), Ramadája meg azért, mert így hívják.....mármint a szállodát.

Szokásosan meglepetés mókával, szokatlan prológgal melegíthettek a versenyzők a másnapi versenyre. A rajtidő kvalifikációt ugyanis nem saját autóval, hanem a JUNGHEINRICH, által biztosított elektromos vontatókkal kellett teljesíteni. Sokáig csak sejteni lehetett, hogy ismét valami elvetemült ötlettel állnak elő a szervezők de végül a versenyzői tájékoztatóból egyértelműen kiderült a jármű mivolta. Bár a vontatóval futott eredményükből kevésbé, sokkal inkább az autentikus öltözetből következtethetünk arra, hogy erre a feladatra előre felkészült a Prisztavok Tamás - Szikszay Attila páros. Köszönjük a vidám perceket! (A Jungheinrich kvalifikáció képeit itt lehet megnézni)

A rekord számú, több mint 90 veteránautót felvonultató mezőny, szombaton reggel elrajtolt Balatonalmádi főteréről, hogy teljesítse a közel 200 km-es távot. Az útvonal a Balatonfelvidék legszebb részein kanyargott, mely során 14 speciális feladatot kellett századmásodpercre pontosan teljesíteni. Idén is útnak indult Keszey János Almádi polgármestere, oldalán Litér polgármesterével, Szedlák Attilával. A Polgármester páros egy csodaszép 1970-es Volga M21 teljesítette a távot és a díjkiosztón elmondottak szerint, most kivételesen örült annak, hogy „Zúg a Volga”. Annak viszont nem, hogy az útvonalon elrejtett titkos és fals pecsétek, jelentősen megzavarták a Fűzfői teljesítményüket.

Miután a BALATON CLASSiC másik kulcsfontosságú települése Tihany, ahova kétszer is visszatért a mezőny, természetesen Tósoki Imre polgármester úr is rajthoz állt, egy 1973-as Mercedes Benz 450 SL-el. Navigátora idén is Bugóczi Zsolt volt, akinek szintén meggyűlt a baja a Fűzfőn kialakított, trükkös útvonallal.

A délelőtti etap közben a versenyzők betértek a veszprémi Agip kútra, hogy a versenyhez elengedhetetlen üzemanyagot feltankolják. Jól tette ezt az ALFA ROMEO-val versenyző Marosi György, Marosiné Vincze Ágota páros, akik „olasz autóba, olasz üzemanyag” elvet követve egyébként meg is nyerték az ALFA ROMEO kategóriát.

Hogy az üzemanyagnak köszönhetően-e vagy sem, minden esetre a mezőny legöregebb autói is kitűnően bírták a tempót és a hőséget. A legöregebb autóval (1936-os, Packard Super Eight Coupe) Polgár Árpád és Schmidt Tünde érkezett.

Az 1965 ös Citroen Traction is vette az akadályokat és méltóságteljesen gurult végig a füredi kikötőben, benne Kovács Jenő és Percze Ilona párossal.

Az egyedi, 1959 -es Rollce-Royce Silver Cloud Convertible Cabrióban pedig Oláh Ferenc - Oláhné Sallai Anna, kényelmesen és komótosan teljesítette a távot.

Nem hiányzott idén sem Gesztesi Károly és Tatár György páros sem, akik tavaly egy szakaszgyőzelmet is begyűjtöttek. Idén azonban korábban abba kellett hagyniuk a versenyzést egy fellépés miatt. Kár, pedig elég biztató eredményeik voltak addig.

A mezőny immár hagyományosan a füredi Sundance Parkba vette az irányt, hogy a kulináris élvezetek közepette elfogyassza ebédjét a JIMMY’S bárban. A rekkenő hőségben jól jött a kis lazítás, a bárban elfogyasztott frissítő, és aki csak tehette megpihent a mediterrán hangulatú miliőben.

A verseny egyik főtámogatója a JUNGHEINRICH is különleges járműveket vonultatott fel. Az Európában mindössze pár darab üzemképes Chacker (Yellow Cab) egyikét hozta el a versenyre, mely a nézők körében is az egyik legnagyobb figyelmet kapta.

A versenyszabályzat megengedi, hogy a szervező young timereket, illetve verseny szempontjából látványos, mai autókat is beengedjen a mezőnybe. Így került a mezőny végére a FERRARI OWNERS’ CLUB HUNGARY köteléke is, mely azért nem sokat küszködött azzal, hogy utolérje a mezőnyt.

Az ARTEUS CAPITAL csapata, Völgyi Péter és Völgyi Ancsa, nem csak a versenyre és a feladatokra kellett koncentráljon. A legelső feladat szintideje az egyik nemesfémhez, jobban mondva az aranyhoz kapcsolódott, hiszen az arany befektetésekkel foglalkozó Arteus Capital kiemelt támogatója volt a rendezvénynek. Aki nem tudta, hogy egy uncia arany hány gramm, azok bizony rendre keresték Pétert a helyes válaszért, még mielőtt megközelítették a fotocellát. A díjkiosztón, Völgyi Péter társaságában, Laskóy Ágnes marketing igazgató azt is bejelentette, hogy a főszervezővel közösen egy olyan megállapodást kötöttek a szeptemberi MiSTER CLASSiC - ra melyben az aranynak kulcsszerepet szánnak. Érdemes lesz tehát a kiírást és a verseny információkat figyelni majd, mert „komolyan aranyos” meglepetések lehetnek!

Mint ahogy minden évben, a BALATON CLASSiC - RAMADA GRAND PRIX vándorkupáját, a szálloda tulajdonosa Wossala György úr adta át, a kisfiúkkal, Ábellel kiegészült Ilkovits Ádám - Kemenes Csilla „trió”-nak.

A további vizuális élmény-igényeket, remélhetőleg a verseny képgalériája, ki tudja elégíteni. Várunk jövőre mindenkit 2012. június 2-án Almádiba, hogy ennek az élménynek akár résztvevőként, akár nézőként részese legyen!