Beszámoló

A kezdetek óta, azaz harmadik éve van szerencséje az időjárással mind a szervezőknek, mind a résztvevőknek és nem utolsó sorban az egyre nagyobb létszámú érdeklődőnek. A közel egy hónapig tartó rendkívül kellemetlen, esős időjárást, a versenyzői eligazítással szinte percre pontosan felváltotta a ragyogó napsütés. Talán nem véletlen, hogy a veterán autó versenyek alapjául szolgáló precíz és pontos időmérést, azaz időzítést a napsütés is tiszteletben tartotta. A versenyzők szerint a ragyogó idő, az egynapos versenyt, még inkább feledhetetlenné tette.

Az Oldtimer Szuperkupa idei második futama 2010 június 5-én szombaton került megrendezésre. A szervezők a tavalyi évhez hasonlóan, regisztrációval egybekötött gyakorlónapot biztosítottak a balatonfüredi Sundance parkban. A Jimmy’s bárban a versenyzők a regisztrációnál átvették a rajtszámokat és máris birtokba vehették a tesztpályát. A gyakorlás mellett egy rajtidő kvalifikációt is kellet teljesíteniük a csapatoknak, méghozzá nem a saját autóikkal, hanem a 100 éves Alfa Romeo legújabb modelljével a Giuliettával.

Ez az eredmény döntötte el, hogy ki mikor rajtol, azaz milyen sorrendben kezdhetik meg a másnapi versenyt.

Volt aki csak egy pár kört, de volt aki alaposan és órákon keresztül gyakorolta a fotocellákon való áthaladást. Utóbbiak inkább a nagy létszámú „újoncok voltak” akik most először próbálták ki a veterán autó versenyzést, de a profik is estébe nyúlóan trenírozták magukat. Az újoncok között is lelkesen gyakorló Keszey Jánosnak, Balatonalmádi polgármesterének egyedül kellett elsajátítani a technikát, mert navigátora Szedlák Attila, Litér polgármestere csak a másnapi rajtnál egészítette ki a csapatot.

Tósoki Imre Tihany polgármestere sem gyakorolt hiába, hiszen a szervezők által biztosított Porsche 911-el annyira összhangba kerültek, hogy végeredményben igen előkelő helyen végeztek. Sőt Tósoki Imre polgármestre úr Bugóczi Zsolttal megnyerte az újonc kategóriát.

A versenyen 86 nevező autóból 82 páros el is rajtolt Balatonalmádi főteréről. Sajnos menet közben a résztvevők száma tovább csökkent és idén is előfordultak váratlan műszaki hibák, így több csapat kiállt a versenyből.

A futam délelőtti szakaszán, a mezőny látható volt többek között Tihanyban, Szentbékállán és Zánkán is, ahol a mezőnyt a főszervező egy kis mókával is várta. A P.Z & The Zánksájn Band előadta a That’s the way I Like it című funky nótát, mely a BALATON CLASSiC idei „hivatalos dala volt”.

Közel 110 km megtétele, több speciális és titkos feladat teljesítése után, a mezőny befutott a balatonfüredi Jimmy’s bárba. Zámbó Attila a bár tulajdonosa idén is kitett magáért. A fantasztikus vendéglátás még a tavalyit is felülmúlta. Bár „Jimmy” új navigátorral ugyan de versenyezett, kollégái a versenyzők minden kívánságát lesték. A kulináris élvezetek után lehetőség volt a következő szakaszra történő mentális felkészülésre, mely inkább a kellemes környezetben történő relaxációban valósult meg.

Aki jól összpontosított annak nem volt gondja a délutáni szakaszokkal sem. A hátralévő 120 km tartogatott kihívásokat, új feladatokat de ezek nem zökkentették ki a ritmusból az élmezőnyt egyáltalán.

A veszprémi AGIP benzinkútnál teljesített Le Mans-i rajt még az újoncoknak sem jelentett nehézséget, és a szentkirályszabadjai reptéren teljesítendő feladat közben sem zavarodtak meg a versenyzők. Pedig a mérésbe a szervezők eddig nem tapasztalt nehézségeket építettek be. De sem a nehezítés, sem a véletlenszerűen megjelenő légi járművek sem okoztak semmilyen koncentráció zavart.

A közel 230 km megtétele után a mezőny újra Almádi felé vette az irányt. A szintén újonc, Gesztesi Károlynak a szervezők egy 1967 es Alfa Romeo Spidert biztosítottak, melyet a színművész úr navigátorával Tatár Györggyel azzal hálált meg, hogy a legutolsó szakaszt a legjobb eredménnyel, hibapont nélkül meg is nyerte.

A mezőny legidősebb autója az 1936 os Bentley is, minden nehézség nélkül célba ért.

A vacsora és a díjátadó helyszíne természetesen a névadó Ramada Balaton hotel grillteraszán tartották a szervezők, ahol az eredmények ismeretében átadták a szakaszdíjakat, a különdíjakat és természetesen a Ramada Grand Prix vándorkupát, melyet idén is Erdélyi Zoltán és Erdélyi Zoltánné Csilla vehetett át a szálloda tulajdonosától Wossala György úrtól, aki már a kezdetekben is felkarolta és folyamatosan támogatja ezt a versenyt.

A BALATON CLASSiC – Ramada Grad Prix legközelebb jövőre, 2011 június 4- én kerül megrendezésre.